Δευτέρα, 13 Μαΐου 2013

Απαισιόδοξοι και ανήσυχοι οι Έλληνες


Ιδιαίτερα απαισιόδοξοι και ανήσυχοι για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας, παραμένουν οι Έλληνες, παρά την ανάκαμψη του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Αυτό προέκυψε από τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, σύμφωνα με την οποία ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε οριακά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, κατά 2 μονάδες, φτάνοντας στις 93.

Όσον αφορά στη χώρα μας, η Ελλάδα πλέον αποτελεί τη δεύτερη πιο απαισιόδοξη χώρα του πλανήτη, μετά την Πορτογαλία, καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αυξήθηκε κατά 5 μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, φτάνοντας τις 40 μονάδες.

Ωστόσο, εννέα στους δέκα καταναλωτές εξακολουθούν να πιστεύουν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ οκτώ στους δέκα πιστεύουν πως η κρίση θα παραταθεί και την επόμενη χρονιά. Μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων παραμένουν η εργασιακή ασφάλεια (39%) και η γενικότερη κατάσταση της οικονομίας (37%), ωστόσο τα ποσοστά αυτά είναι μειωμένα, σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, κατά 5 και 1 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα.

Στην ερώτηση σχετικά με το πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 35% των Ελλήνων δηλώνει, ότι τα ξοδεύει στην κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ συνεχίζει να υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 35%, που δηλώνει, ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Επιπλέον, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για έναν ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι, προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού (75%), ενώ έχουν επιλέξει να χρησιμοποιούν πιο φθηνά καταναλωτικά προϊόντα (72%), ποσοστό, το οποίο αυξήθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει η δήλωση των ερωτηθέντων ότι ακόμη κι όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν, θα εξακολουθήσουν να καταναλώνουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα σε ποσοστό 42%, ενώ, όσον αφορά στη διασκέδαση εκτός του σπιτιού, το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 30%.

Σημειώνεται δε, ότι στο δείκτη της παγκόσμιας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Με βάση τις τελευταίες μετρήσεις, ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε στο 55% των αγορών, που μετρώνται από τη Nielsen, σε σχέση με το 33% της προηγουμένης μέτρησης, το τελευταίο τρίμηνο του 2012.

Η πιο αισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη είναι, για άλλη μία φορά, εκείνη της Ασίας/ Ειρηνικού, ξεπερνώντας οριακά τις 100 μονάδες. Στον αντίποδα, βρίσκεται η Ευρώπη, που συνεχίζει να είναι η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να παραμένει σταθερή στις 71 μονάδες.

Στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης μειώθηκε στις 20 από τις 29 ευρωπαϊκές αγορές. Αντίθετη τάση, ωστόσο, παρατηρείται το πρώτο τρίμηνο του 2013, καθώς, ο δείκτης αυξήθηκε στις 18 από τις 29 αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

«Φαίνεται, ότι ο φόβος για την εξάπλωση της κρίσης χρέους, πέραν των χωρών της νότιας Ευρώπης, αμβλύνθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013. Παρ’ όλα αυτά, το δυσχερές εργασιακό περιβάλλον στις οικονομίες υπό κρίση, όπως είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία, καθώς και η πρόσφατη οικονομική κρίση στην Κύπρο, είναι επιπλέον ενδείξεις της εύθραυστης κατάστασης της ευρωπαϊκής οικονομίας, οι οποίες συνεχίζουν να εμποδίζουν την πλήρη ανάκαμψη της περιφέρειας», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδας.

Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Δωρεάν Σεμινάριο με θέμα « Ο ρόλος του Ψυχολόγου στο σχολείο: παράδειγμα σε μαθησιακές δυσκολίες»


Aπό τη Σχολή Ψυχολογίας του Mediterranean College -  Στο πλαίσιο του Xinis Education Festival


Η Σχολή Ψυχολογίας του Mediterranean College, διοργανώνει στο πλαίσιο του Xinis Education Festival δωρεάν σεμινάριο με θέμα «Ο ρόλος του Ψυχολόγου στο σχολείο: παράδειγμα σε μαθησιακές δυσκολίες», την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 18:00.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων και Ψυχολογίας,  καθώς και σπουδαστές του τομέα Προσχολικής Αγωγής των ΙΕΚ.

Το σεμινάριο θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του Mediterranean College στην Αθήνα Εισηγήτρια θα είναι η κα Μαρκέλλα Λαμπρούκου, Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια.                     Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες  στην εκδήλωση θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί  προηγουμένως το VIP PASS, με το οποίο αποκτούν δωρεάν είσοδο για όλα τα σεμινάρια και τις εκδηλώσεις του «XINIS EDUCATION FESTIVAL 2013». Για την απόκτηση του VIP PASS, επισκεφθείτε την ηλεκτρονική σελίδα του φεστιβάλ www.xinisfestival.edu.gr, για να πραγματοποιήσετε ηλεκτρονικά την εγγραφή σας. Η παραλαβή του VIP PASS, γίνεται στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου.

Για την έγκαιρη συμμετοχής σας  στο παραπάνω σεμινάριο, επικοινωνήστε  απευθείας με τη Γραμματεία του  Mediterranean College τηλεφωνικά, στο 210 8899600,  Πατησίων 107 & Πελλήνης 8, Αθήνα , www.medcollege.edu.gr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...