Τρίτη, 27 Ιουλίου 2010

Επτά τρόποι να αποφύγεις τις παγίδες των διακοπών

Επτά εύκολοι τρόποι για να αποφύγεις τις κλασικές παγίδες των διακοπών και να γυρίσεις πιο ανανεωμένος από ποτέ.

Aφού βγεις από τη βρωμιά του λιμανιού ή την εξίσου ανησυχητική αποστειρωμένη ατμόσφαιρα των απανταχού αεροδρομίων, αφού περάσεις από τις ατελείωτες ουρές που δεν πηγαίνουν πουθενά, τα παιδιά που φαίνεται ότι ποτέ δεν τα έμαθαν πώς να μην ουρλιάζουν όταν βρίσκονται δίπλα σε καρδιοπαθείς υπερήλικες, τότε θα μπορέσεις να απολαύσεις τον ειρηνικό προορισμό που διάλεξες να περάσεις τις δύο με τρεις εβδομάδες των διακοπών σου. Ετσι δεν είναι; Μάλλον όχι. Σύμφωνα με έρευνα που έκανε η Visa, 9 στους 10 ανθρώπους που φεύγουν για διακοπές ανησυχούν για το ταξίδι, με τα χρήματα να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Τώρα μπορείς να αφήσεις τις ανησυχίες σου στο σπίτι. Ορίστε επτά σίγουροι τρόποι για να ηρεμήσεις στις διακοπές σου, έτσι ώστε να γυρίσεις ανανεωμένος και να αντέξεις την υπόλοιπη χρονιά.
 Μαύρισε την καρδιά σου
Εχεις σίγουρα ειδοποιηθεί για τους κινδύνους της έκθεσης στον ήλιο, αλλά πριν αρχίσεις να πασαλείβεσαι με δείκτη προστασίας 300, απορρόφησε λίγη από την ενέργειά του για καλύτερη καρδιά. Η έλλειψη βιταμίνης D -που παράγεται από το σώμα σου όταν εκτίθεται στις υπεριώδεις Β του ήλιου- διπλασιάζει τον κίνδυνό σου για καρδιακή προσβολή, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. «Για να μεγιστοποιήσεις τη σύνθεση βιταμίνης D συνιστάται να κάθεσαι στον ήλιο 10-15 λεπτά την ημέρα χωρίς καμία προστασία, στις ώρες της έντονης ακτινοβολίας, από τις 11.00 μέχρι τις 15.00» σου λέει η Nina Goad, της British Association of Dermatologists. «Αν ο ήλιος είναι πολύ έντονος, σπάσε το σε δύο ή τρία πεντάλεπτα». Θα το καταφέρεις εύκολα, εκτός κι αν κάνεις διακοπές στα βόρεια της Νορβηγίας.

 Νίκησε το σωσίβιο
Η κοινή λογική λέει ότι βάζουμε κιλά στις διακοπές, αλλά μην κατηγορείς τον κρασάτο κόκορα ή τα τοπικά ζυμαρικά για τις επιπλέον αποσκευές που φέρνεις από τις διακοπές σου. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, το 88% των ανθρώπων που πάνε διακοπές παίρνουν τα έξτρα κιλά τις πρώτες δύο εβδομάδες μετά τις διακοπές τους. «Οι άνθρωποι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στο ψυχολογικό πλήγμα της επιστροφής με το να τρώνε περισσότερο» σου λέει ο επικεφαλής της έρευνας Richard Starr. «Αν βάλεις στην εξίσωση και το άδειο ψυγείο που βρίσκεις στην επιστροφή, για λίγο καιρό βασίζεσαι στο ντελίβερι». Απόφυγε αυτό το διατροφικό Βατερλό με λίγο τσάι. Το μαύρο τσάι έχει βρεθεί ότι καταπιέζει την επιθυμία για φαγητά με πολύ λίπος πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο ρόφημα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα.
 Ενίσχυσε το μυαλό σου
Οι διακοπές είναι το σκληρό νόμισμα της φαιάς ουσίας σου. Μια έρευνα βρήκε ότι, κατά μέσο όρο, το IQ των αντρών αυξήθηκε κατά τρεις μονάδες μετά από μία εβδομάδα διακοπών κι έμεινε έτσι για ένα μήνα. Για να κρατήσεις αυτήν την επίδραση, φάε άπαχο κόκκινο κρέας, ξερά βερίκοκα, κόκκινα φασόλια ή μαύρη σοκολάτα.
 Δράση μες στην ημέρα
Αν ο μεγαλύτερος κίνδυνος των διακοπών σου είναι να μην πατήσεις αχινό, δοκίμασε να ζήσεις μερικές εμπειρίες, που θα σου ανεβάσουν λίγο περισσότερο τους σφυγμούς. Ερευνα από το Stress Management and Counselling Centre της Νέας Υόρκης βρήκε πρόσφατα ότι χρειαζόμαστε τη διέγερση σε ήρεμες διακοπές. Αν δεν την έχεις, τότε δημιουργείται περισσότερο στρες από αυτό που προσπαθείς να αποφύγεις στις διακοπές σου. Η έρευνα βρήκε ότι, αν κάνεις κάποια extreme δραστηριότητα μία και μόνο μέρα την εβδομάδα, είναι αρκετή για να σε κρατήσει ήρεμο και ικανοποιημένο, με το τζετ-σκι να είναι η πρώτη δραστηριότητα που θέλουν να κάνουν οι άντρες. Παίρνεις την αδρεναλίνη σου χωρίς να στρεσάρεσαι ιδιαίτερα.
 Ελευθέρωσε τη σκέψη σου
Αν νομίζεις ότι ένα δυο αθώα μηνυματάκια από τη δουλειά δεν θα σου χαλάσουν τη διάθεση, ξανασκέψου το. Μόνο ένα τηλεφώνημα από τους συναδέλφους σου κατά τη διάρκεια των διακοπών σου μπορεί να σου προκαλέσει τρεις ώρες άγχους και ανησυχίας, σύμφωνα με έρευνα. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να σκέφτεσαι ποιο κοκτέιλ αξίζει περισσότερο ένα μικρό μέρος του επιδόματος αδείας σου. Αν δεν μπορείς να τους πεις ότι δεν πιάνει το κινητό, τότε ελαχιστοποίησε τα τηλεφωνήματα με σωστή προετοιμασία. Το Chartered Management Institute αναφέρει ότι δύο στα τρία τηλεφωνήματα εν μέσω διακοπών οφείλονται σε πλημμελή παράδοση καθηκόντων. «Το μυστικό είναι να βάλεις τον εαυτό σου στη θέση του ανθρώπου που παραλαμβάνει τα καθήκοντα από σένα» σου λέει ο Adrian Monck, συγγραφέας του Crunch Time: How Everyday Life is Killing the Future. «Σκέψου το λίγο: τι θα έπρεπε σίγουρα να ξέρεις; Διατύπωσε σωστά τα διάφορα σημεία και δώσε κι έναν καθαρό κατάλογο με τηλέφωνα (δυστυχώς, μαζί με το δικό σου)».
 Δώσε χώρο στα πόδια σου
Αν βάζεις τις αποσκευές σου στα πόδια σου όταν πετάς, θα αυξήσεις την πιθανότητα για βαθιά φλεβική θρόμβωση κατά 12,5 φορές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης. Οσο γεμάτα κι αν είναι τα ντουλάπια πάνω από το κεφάλι σου, μην ντραπείς να ζητήσεις λίγο χώρο και για τα δικά σου πράγματα. Η έρευνα έδειξε ότι η κίνηση των ποδιών όταν κάθεσαι αντιστοιχεί σε μια δίλεπτη βόλτα στο αεροπλάνο, που συνιστούν στους επιβάτες να κάνουν κάθε τέσσερις ώρες.
 Δώσε κίνητρα στην παραλία
Αν η προπόνησή σου έχει γίνει πιο προβλέψιμη κι από σενάριο βραζιλιάνικης σαπουνόπερας, τότε μάλλον θα το βρίσκεις δύσκολο να κρατηθείς στο πρόγραμμα. Πήγαινε διακοπές και πάρε μαζί σου και τα αθλητικά σου. Σε έρευνα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής που έγινε σε 500 αθλητές ολυμπιακού επιπέδου, το 95% είπε ότι, όταν μετέφερε την προπόνησή του σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, τότε έβρισκε ξανά ενδιαφέρον για την προπόνησή του. Κάτι που σημαίνει ότι θα γυμνάζεσαι πιο εύκολα στις διακοπές σου και θα μείνεις πιο συγκεντρωμένος όταν γυρίσεις σπίτι. «Η αλλαγή θα βοηθήσει πολύ στην αναζωογόνηση των προπονήσεών σου. Επίσης, το διαφορετικό τερέν θα βάλει διαφορετικές ομάδες μυών να δουλέψουν μαζί» σου λέει η personal trainer Anna Somma. «Τρέξε σε μαλακή άμμο για να γυμνάσεις τους μηρούς, τους τετρακέφαλους και τους μυς της μέσης σου. Μείωσε όμως την άσκησή σου κατά το 1/3, γιατί αλλιώς θα γίνει αγγαρεία και θα χάσεις το όφελος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...