Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Οι καντάδες όντως φέρνουν επιτυχίες με τα κορίτσια

Ένα ρομαντικό τραγούδι που ακουγόταν στο βάθος αύξησε σημαντικά την πιθανότητα επιτυχίας για το νεαρό που προσπαθούσε να κερδίσει το κορίτσι, στο πλαίσιο γαλλικού πειράματος για τις συναισθηματικές επιδράσεις της μουσικής.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετάνης εκτιμούν ότι, είτε η ίδια η μουσική, είτε οι στίχοι των ερωτικών τραγουδιών, δημιουργούν θετικά συναισθήματα στους ακροατές και τους κάνουν πιο δεκτικούς στις προτάσεις των άλλων.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει εξάλλου ότι τα τραγούδια με επιθετικούς στίχους αυξάνουν παροδικά την επιθετικότητα και το συναίσθημα θυμού.

Στην αίθουσα αναμονής

Τη νέα μελέτη υπογράφει η ομάδα του Δρ Νικολά Γκεγκέν, ο οποίος είχε δείξει στο παρελθόν ότι η ακρόαση ρομαντικής μουσικής στα ανθοπωλεία κάνει τους άνδρες πελάτες να ξοδεύουν περισσότερα.

Στο νέο πείραμα, ο Γκεγκέν ζήτησε από 87 ανύπαντρες γυναίκες 18-20 ετών να συμμετάσχουν σε μια έρευνα που υποτίθεται ότι αφορούσε την αξιολόγηση προϊόντων.

Οι εθελόντριες κλήθηκαν αρχικά να περιμένουν στην αίθουσα αναμονής, όπου οι μισές άκουσαν το ερωτικό τραγούδι Je l'aime a mourir του Γάλλου συνθέτη Φρανσίς Καμπρέλ. Για λόγους σύγκρισης, οι υπόλοιπες μισές άκουσαν το «ουδέτερο» τραγούδι L'heure du the του Βινσέν Ντελέρμ.

Στη συνέχεια, κάθε εθελόντρια μεταφέρθηκε σε μια διπλανή αίθουσα προκειμένου να αξιολογήσει κάποιο προϊόν σε συνεργασία με έναν άνδρα. Ο άνδρας αυτός ήταν ένας νεαρός «μέτριας» εμφάνισης, όπως τον είχε αξιολογήσει μια διαφορετική ομάδα γυναικών.

Ενώ βρίσκονταν ακόμα μόνοι στο δωμάτιο, το αγόρι έβρισκε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει τη στάνταρτ ατάκα του στο κορίτσι: «Με λένε Αντουάν. Σε βρίσκω πολύ ωραία και αναρωτιόμουν αν θα μου έδινες το τηλέφωνό σου. Θα σου τηλεφωνήσω μετά για να πιούμε ένα ποτό την επόμενη εβδομάδα».

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι το ερωτικό τραγούδι διπλασίασε τις πιθανότητες επιτυχίας συγκριτικά με το ουδέτερο. Ο Αντουάν είχε τα τηλέφωνα του 52% των γυναικών της πρώτης ομάδας και μόνο από το 28% της δεύτερης.

«Τα ευρήματά μας επιβεβαιώνουν ότι  η επίδραση της έκθεσης σε περιεχόμενο μέσων δεν περιορίζεται στη βία και έχει το δυναμικό να επηρεάσει ένα ευρύ φάσμα συμπεριφορών» γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση Psychology of Music.

Με άλλα λόγια, οι καντάδες ίσως θα πρέπει να επιστρέψουν στη μόδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...